Gunters custom Corvette verhaal
Restauraties zijn goed bekend binnen de club, momenteel zijn er al enkele projecten waar volop aan het gewerkt wordt.
Nieuwere Corvettes worden natuurlijk ook aangepast om hem meer persoonlijker te maken. Gunter heeft zo'n verhaal en
heeft dit gepubliceerd met foto's en al: hier door naar car restyling te klikken.
|
Uitstap met de C6
Laurent maakte ook een testrit met de C6.
Lees het verslag en kijk naar de foto's door hier te klikken.
|
Hummer
Laurent maakt een testrit in de Hummer.
Klik hier.
|
Enkele van onze clubleden maakten een uitstapje naar Hockenheim
Je kan hier de mooie foto's van de trip zien.
|
Indianapolis 2005
De Corvette doet dienst als Pace Car in Indianapolis.
Powell reed ermee.
Lees het nieuws hier.
|
De nieuwe Z06
Voorstelling van de Corvette Z06.
Lees het nieuws hier.
|
Een Z06 nog niet snel genoeg? Geen probleem.
Hier komt de Bleu Devil !!!
Lees het nieuws hier.
Dank je Laurent voor tekst en uitleg.
|
Corvette Performance Training 2005
Ronald, onze voorzitter beschrijft zijn fantastische ervaringen bij de Corvette Performance Training 2005.
Lees er hier alles over !!
|
|
Artikel : The Dream Team -- Klik hier.
|
NEW C6-R Spyshots !!! door Decancq Brecht
|
|
|
Peter and Ricky with Ronald Verbraeken President of the New Paddock Corvette Club
|
|
De Corvette van het XERO team eindigde 6 de algemeen tijdens de race op Francorschamps bij de Belcar.
|
|
24 Uren van Zolder
Na de teleurstelling van de 24 uren van Spa die het SRT Team te verwerken kreeg kwamen ze met veel moed en hoge verwachtingen afgezakt naar Zolder. Op
de Corvette reden er voor deze etmaalrace 4 piloten. De vertrouwde gezichten Marc Goossens en Franz Lamot en de 2 Nederlanders David Hart en Sebastiaan
Bleekemolen.
Het eerste doel van het SRT Team was de pole te veroveren, de bedoeling hiervan was om de wagen in de spotlight te zetten om zo wat
publiciteit mee te pikken. De eerste vrije training van woensdag namiddag wordt als 1ste afgesloten door Marc Goossens, die zo meteen in het goede ritme
zit, en dat is ook belangrijk want woensdagavond moesten de 1ste gechronometreerde kwalificaties afgewerkt worden, de avondtraining dus.
De sessie begint goed want Goossens rijdt meteen de 1ste tijd, maar doordat er voor het begin van de avondtraining hevig had geregend droogt
de baan op, en stelt Anthony Kumpen in de GLPK Viper de tijd van Goossens scherper. Maar zoals we het SRT team kennen blijven ze niet bij de pakken
zitten.
Goossens gaat de baan op en stelt zijn eigen tijd per ronde scherper en scherper, zo dat hij bij gevolg de 1ste tijd overneemt van de GLPK
Viper. SRT sluit zo de avondtraining af op een 1ste plaats.
De volgende dag (donderdag) zouden er de volgende kwalificaties volgen. Marc Goossens neemt meteen het initiatief
en rijdt in zijn 1ste kwalificatie heath de snelste tijd, een 1:30.348. Anthony Kumpen doet in de GLPK Viper nog een verwoede poging om de pole te
veroveren, maar doordat het in de laatse kwalificatie sessie begint te regenen blijft de Corvette op de pole staan gevolgd door de GLPK Viper, de
Porsche van Van Sande/Paltalla en de witte Kuismanen Viper. De 1ste opdracht is dus met succes afgerond voor het SRT Team. Nu de race nog.
Stipt om 17:30 neemt Marc Goossens de start van de 24 uren. Bij de start komt de Corvette slecht uit de startblokken en stuurt de eerste linkse
in als derde achter de GLPK en de Kuismanen Viper. Maar op het einde van de 1ste ronde heeft Goossens dit rechtgezet en passeert als eerste aan start en
finish. Het hele 1ste uur van de wedstrijd voert Goossens het Belcar veld aan.
Na iets meer dan een uur komt de Corvette de pit binnen en geeft Marc het stuur van de wagen door aan Franz Lamot. Ik had een probleemloos
1ste uur. De wagen liep perfect en ik hield me aan het afgesproken tempo. Dit is immers een 24uren wedstrijd en geen sprint over 125 minuten, vertelde
Marc na zijn eerste relais.
Net toen Franz Lamot achter het stuur van de Corvette zat kreeg de Corvette af te rekenen met een eerste probleem. Een
wielmoer was losgekomen op een van de wielen. Franz kon zonder andere problemen de pits bereiken, waar dat na een korte interventie van de SRT Crew
de wagen weer de baan op kon, deze keer met David Hart aan het stuur. Maar enkele ronden nadat de Corvette de pits had verlaten, kwam Hart de
pit weer binnen met aandrijfproblemen. Het euvel was van die aard dat rond 20 uur het SRT besliste de handdoek te gooien.
Alhoewel de ontgoocheling zo groot was bij het team, moet er verder gewerkt worden voor de laatste 2 Belcar wedstrijden van het seizoen. De
volgende afspraak is het Racing Festival op het circuit van Spa op 25 en 26 augustus.
|
Trip 24 uren van Le Mans 2004
Dit jaar 2004 zou de trip naar de 24 uren van Le Mans ,gebeuren met de bus en de tent.
Samen met de supportersclub van Marc Goosens, die voor de tweede maal een bus hadden ingelegd
naar Le Mans, zouden we met ze'n vieren van de NPCC mee gaan. Ik Laurent, de Voorzitter Ronald,
Francis en Christian.
Vertrek was voorzien op de markt in Geel of de parking bij Buga. Ik en Francis stapten op om
05.00 uur op de markt in Geel. Ronald en Christian bij Buga een 15 tal minuten later. In
Kortrijk zouden er nog twee personen bij opstappen. Van zodra we in Geel de autobaan op gingen
richting Antwerpen werden de eerste JUPILER'S ontkroond en dit om 05.30 UUR in de morgen.
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik op dit uur en met een nuchtere maag ben begonnen aan
mijn eerste pintje van de dag.
Na een aantal flesjes van dit vocht tot mij te hebben genomen heb ik wijselijk besloten om ermee
te stoppen en ben overgestapt naar negerinnenzweet (Coca Cola). We zouden immers in Le Mans
onze tent nog moeten opstellen.
Voor we hieraan konden beginnen (aan die tent) verloren we nog heel wat tijd, de eerste camping
waar we opreden was volzet, en eer de bus terug in de andere richting stond was er veel tijd
verloren. Het zou ook een hele tijd in beslag nemen eer we op onze bestemming waren en aan de
tenten konden beginnen.
Nadat deze klus was geklaard werd het de hoogste tijd om terug in de bus plaats te nemen en
te vertrekken naar het Centrum van Le Mans om aldaar de parade bij te wonen.
Doordat het al redelijk laat was geworden 17.15 uur en we voor 18.00 uur in Le Mans moesten
zijn zou dit een hele klus worden. Vanaf het Circuit tot in het centrum was het file en
stapvoets rijden. We waren iets te laat aangekomen. De parade was al vertrokken maar het
beste hebben we toch niet gemist de piloten van de beide Corvette's die wel niet in een
wagen zaten maar een gedeelte van de parade te voet aflegden.
De bus vertrok rond 23.00 uur terug naar het circuit, wij van de NPCC reden niet met de bus
terug maar zouden een taxi nemen, na eerst nog van de Franse keuken te hebben geproefd.
Terug op de camping zijn we in het tentje, in de slaapzak gekropen probeerden we te slapen.
Dat was geen gemakkelijke opgave want buiten was het een hels lawaai van feestvierende,
meestal Engelse race fans.
Zaterdagmorgen na een kattewasje en een paar koekjes met een stevige Coca Cola op naar het
circuit. Voor we aan het circuit waren nog langs de stand van GM , waar de nieuwe Corvette
C6 stond te pronken.
Ik persoonlijk vind het een prachtige wagen. Niet iedereen deelde die mening maar allee,
ze stonden er toch ook maar op te geilen, en ze waren er niet van weg te krijgen. 16.00 uur:
de start van de 24 uren van Le Mans , tot ongeveer 18.00 uur aan de tribunes blijven kijken
en dan de bus van het circuit genomen naar Arnage en Mulsane, om dan terug te keren naar de
hoofdtribune's.
Hoe dat met die bussen in z'n werk ging is voor iedereen nog een raadsel sommige bussen vertrokken
halfvol en sommige leeg, al stond er wel 100 man te wachten.
Om 21.00 uur was er terug verzamelen geblazen aan de tenten waar aldaar Jan den Beenhouwer
van de supporters club Marc Goosens voor een barbecue zorgde.
Na de barbecue terug naar het circuit tot 00.30 uur omdat de laatste bus terug naar de camping
reed om 01.00 uur. Aangekomen aan het circuit hoorden we over de radio dat de op kop rijdende
Corvette was gecrasht en langzaam naar de stands reed.
Ronald zag het allemaal al niet meer zitten en haastte zich naar de stand van het Corvette
team om aldaar polshoogte te gaan nemen. Na een tijdje zagen we hem met een bedroefd gezicht
terug. Hij zag het duidelijk niet meer zitten dat een Corvette hier met de overwinning zou
gaan lopen.
Na een korte nachtrust, op naar het gebeuren om daar te vernemen dat Ferrari de dans nog
steeds stevig in handen had met 6 ronden voorsprong op de eerste Corvette.
Toen we daar stonden te kijken zei ik tegen Ronald: hou in het oog de Ferrari zal wel een
klapband krijgen, en wat gebeurde er in de volgende bocht het was zover. De Ferrari had
een lekke band en moest de pits opzoeken. Hij had hierdoor ook zijn ophanging beschadigd
en het zou 6 ronden duren eer dit probleem was opgelost, Corvette op kop van de race met
achter hem op een paar seconden, de Ferrari.
Het was nu middag, en er was afgesproken dat we om 13.00 uur de tenten zouden afbreken en
dan met de bus al zouden vertrekken naar Mulsanne om aldaar naar de laatste uren van de
race te kijken.
Daar de speaker van dienst zo slecht verstaanbaar was hebben we een SMSje naar Timoty
gestuurd om te vragen hoe de stand nu eigenlijk was. Nadat de wagens hun ereronde gedaan
hadden met ze'n allen naar de bus om tevreden huiswaarts te keren. De eerste tournee
generale was van Ronald die zo gelukkig was omdat de de Chevrolet Corvette C5-R had gewonnen.
Het duurde dan ook niet lang of de bus zou haar eerste pisstop moeten maken. Na nog een
tijdje in de file te hebben gestaan voor Parijs en nadat de chauffeur een uurtje rust had
genomen, kwamen we eindelijk terug bij Buga aan om 04.00 uur. Hier kon ik en Fransis
met Jan dan mee rijden die ons in Vosselaar afzette.
|
|
Derde Chevrolet Corvette C5-R voor DALE EARNHARDT JR
Dale Earnhardt JR zal op 18 juli 2004 een derde Chevrolet Corvette C5-R rijden in de American Le Mans Series,
en dit in the Infinion Grand Prix Of Sonoma.
Hij zal samen rijden met de veteraan Racer Boris Said.
De wagen zal het legendarische nummer 8 hebben van vader Earnhardt.
Het is niet de eerste maal dat het team een derde wagen inzet, dit gebeurde al bij de 24 uren van Daytona
2001 waar Dale Earnardt JR en zijn vader een Chevrolet Corvette C5-R deelden en een
vierde plaats behaalden in hun eerste race met een sports car.
|
American Le Mans Series , in de USA en dit met de 12 uren van Sebring.
Ik( Laurent ) ga voor U dit kampioenschap op de voet volgens en telkens er een race gereden is gaan we
hierover een klein verslag schrijven voor in het Clubblad. Het zal wel voornamelijk gaan over de
GTS serie daar rijden immers de twee Corvette C5r in mee.
In dit eerste nummer gaan we even in het kort de piloten en wagens aan u voorstellen en een klein
overzicht geven van het verleden.
Wat zijn de American Le Mans Series ?
De American Le Mans Series starten in 1999 en ze werden ingericht door Don Panoz, het was een serie
met de beste sport car wagens zoals ze in de 24 uren van Le Mans reden . En ook bestuurd door de beste
piloten van de wereld .De piloten rijden voor de eindoverwinning maar ook voor een overwinning in hun
klasse. Deze bestaat uit vier series, namelijk LMP900 , LMP675 , GTS met de Corvette C5r en de GT klasse.
Het kampioenschap bestaat dit jaar uit 9 races waarvan er twee worden gereden in Canada en één in
Frankrijk de 24 Uren van Le Mans. De Corvette C5r heeft de afgelopen 3 jaar het kampioenschap
in de GTS klasse gewonnen, en ze willen het dit jaar nog eens over doen.
Hiervoor heeft het Corvette Team drie nieuwe piloten aangetrokken namelijk Olivier Beretta,
Max Papis en Jan Magnussen.
Ook gaan ze dit jaar samenwerken met een nieuwe bandenfabrikant MICHELIN.
De indeling van twee Corvette C5r zal dit jaar zijn :
|
n°3:
| Ron Fellows, Johnny O.Connell en Max Papis
|
n°4:
| Oliver Gavin, Olivier Beretta en Jan Magnussen
|
|
Hier de data van de verschillende races:
|
18 tot 20 maart
| 12 uren van Sebring
| Sebring,FL USA
| 12 uren
|
12 tot 13 juni
| 24 uren van Le Mans
| Le Mans Frankrijk
| 24 uren
|
25 tot 27 juni
| Mid-Ohio sports car course
| Lexington , Ohio
| 2 ¾ uren
|
2 tot 5 juli
| Lime Rock park
| Lakeville Conneticut
| 2 ¾ uren
|
16 tot 18 juli
| Infineon Grand Prix Of Sonoma
| Sonama CA
| 2 ¾ uren
|
23 tot 25 juli
| Portland International Raceway
| Portland Oregon
| 2 ¾ uren
|
6 tot 8 augustus
| Mosport International raceway
| Ontario Canada
| 2 ¾ uren
|
20 tot 22 augustus
| ALMS at Road America
| Elkhart Lake WI
| 2 ¾ uren
|
23 tot 25 september
| Petit Le Mans at Road Atlanta
| Braselton GA
| 1000 miles or 10 uren
|
15 tot 16 oktober
| Mazda Raceway Laguna Seca
| Monteray CA
| 4 uren
|
|
|
Mooie pics van de Trans Amm Series in de USA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enkele fotootjes van de meeting in Zurich.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dale Earnhardt Jr als piloot in de Corvette C5R
BRASELTON, Ga. (AP) - NASCAR star Dale Earnhardt Jr. will trade his Chevrolet Monte Carlo for a Corvette for one weekend in July.
Earnhardt, winner of two of the first four races this year in the Nextel Cup series, has agreed to compete in the July 18 American Le Mans
Series event at Infinion Raceway in Sonoma, California.
He will co-drive with veteran road racer Boris Said in a Corvette C5-R fielded by Corvette Racing. The car will carry the No. 8, the same number
Earnhardt uses in the Cup series.
Earnhardt previously raced with the Corvette team in the 2001 24 Hours of Daytona, along with his father, the late Dale Earnhardt. The duo
finished fourth overall in their first-ever sports car competition.
"I'm happy that Chevy has given me the chance to cross over and take part in its sports car program, which has been a huge success," Earnhardt said.
"Boris Said has a lot of experience at Infineon Raceway, and I'm getting better there, so it should be a fun weekend."
He also drove in the rival Grand American Series' Daytona 24 Hours in February. He combined with fellow NASCAR star Tony Stewart and road racing
veteran Andy Wallace of England to finish fifth overall in a Chevrolet-powered Crawford Daytona Prototype.
Erwin MAUSSEN
|
|