New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club



De eerste Euro spec C7 Stingray arriveert in Nederland/Europa

Hij is er!

Europa heeft lang mogen wachten op zijn eerste Euro spec C7, deze werd op 10 juli 2013 ingevlogen
naar Duitsland. Samen met chassisnummer 000022 werd 000023 uitgeladen, 000023 werd meteen op
donderdag klaar gemaakt voor de weg om op vrijdag Corvette-Fame te kunnen bezoeken. Met GG Duitse
persnummerplaten baande de C7 coupe met Patrick Herrmann, technical manager bij Chevrolet Europe
zich over de Duitse Autobahn naar het Nederlandse Valkenburg aan de Geul. Hier wordt ieder jaar
op het tweede weekend van juli Corvette-Fame georganiseerd in de parken achter het Holland Casino.

De komst van de C7 was pas op het laatste bekend gemaakt door Chevrolet Nederland en Chevrolet
Europa, de C7 was trouwens verwacht op de 60 jaar Corvette meeting te Arnhem, maar door een aan-
tal redenen arriveerde de C7 heel wat later in Europa. De rode C7 coupe gaat de komende maanden
heel wat testen afleggen op de Duitse, Nederlandse, Franse en Zwitserse wegen. Je zal deze testen
deze testen ook kunnen volgen op de GM Europa website en Facebook pagina.

Nu terug naar de C7 op Corvette-Fame, deze arriveerde iets na 15u. in het Kuurpark achter het Hol-
land Casino. Meteen maakte de wagen best heel wat indruk bij de reeds aanwezige Corvette liefheb-
bers. Hij werd verwelkomd door de mensen van Chevrolet Nederland, Corvette-Fame en Stingray'82.
Andre Boer vroeg aan Patrick Hermann om de wagen wat verder op te parkeren en meteen kwamen de
fototoestellen, smartphones, pads, enz. naar boven. Dit nieuws werd ook meteen de wereld rondge-
stuurd. De aanwezigen konden meteen ook heel wat vragen stellen over deze C7 en zagen ook direct
de verschillen met zijn Amerikaanse broertje. We merkte meteen ook de C6 stijl achteruitkijkspiegel
op de deuren en de koplamp sproeiers. Dit model heeft ook al enkele voordelen, de achterlichten en
koplampen kunnen zeker blijven bij dit nieuw type Corvette. Dit bespaard meteen ook heel wat aan-
passingskosten. Het interieur is zeker heel verschillend en we merken ook een stijl terug dat we in
de tweede generatie dashboard van de C4 terug vinden. De C7 werd naar het centrale grasveld wat
later verplaatst en hier konden de aanwezigen ook de wagen van binnen bekijken. De nodige foto's
werden ook gemaakt. De C7 Stingray werd van onder tot boven bekeken en geďnspecteerd op heel wat
details.

De organisatie Corvette-Fame trachtte nog de C7 wat langer in Valkenburg te houden, maar spijtig
genoeg kon Patrick Hermann niet blijven tot zaterdag. De wagens was immers reeds geboekt voor
fotoshoots, film en nieuwe testen.

De C7 reed later in de avond nog mee in de Corvette-Fame promo parade door het centrum van de
stad, hierbij had hij heel wat bekijks bij de aanwezige mensen, pers en bij de mensen op de terras-
sen. Dit was immers meteen een eerste wereld premičre van een Europese C7 op de baan en op een meeting!

In ieder geval zijn we blij dat Stingray'82, Corvette-Fame, Heartbeat Corvette Club (HCC) en New Paddock
Corvette Club Belgium (NPCC) samen aanwezig waren om deze premičre te kunnen bewonderen. Verder
danken we ook Chevrolet Nederland en Chevrolet Europa!

Ik heb een hele set van de C7 Stingray kunnen maken, wat zeker een unieke kans was. Spijtig genoeg
was er geen tijd voor een shoot. Maar hopelijk als de eerste in de showrooms arriveert, kan er ik er
een degelijke fotoshoot met doen.


Jonny


Foto's
Foto's : C7 @ Corvette-Fame


Filmpjes en links

Youtube: Patrick Hermann about the C7

Link Chevrolet Europe: Patrick Hermann about the C7




 

Webdesign :  www.deltatechnics.com